Головна ⇒ Методичний калейдоскоп ⇒ Методична робота
"НЕ САМА ДИТИНА МАЄ ПРИСТОСОВУВАТИ СЕБЕ ДО НАШИХ МЕТОДІВ, А НАВПАКИ, НАШІ МЕТОДИ МАЮТЬ БУТИ ПРИСТОСОВАНІ ДО КОЖНОЇ ДИТИНИ".
СОФІЯ РУСОВА
Методичний кабінет — це скарбничка традицій дитячого садка.
Методична робота займає особливе місце в системі управління нашого дитячого садка, так як, перш за все, сприяє активізації особистості педагога, розвитку його творчої діяльності. Всі її форми спрямовані на підвищення кваліфікації та майстерності вихователів. Постійний зв'язок змісту методичної роботи з результатами роботи педагогів, забезпечує безперервний процес вдосконалення професійної майстерності кожного вихователя. Водночас методична робота носить випереджаючий характер і відповідає за розвиток і вдосконалення всієї роботи з дітьми відповідно до нових досягнень у педагогічній та психологічній науці. Головним є надання реальної, дієвої та своєчасної допомоги педагогам.
Дитинство — найважливіший період людського життя, не підготовка до майбутнього життя, а справжнє, яскраве, неповторне життя, і від того, як пройшло дитинство, хто вів дитину за руку в дитячі роки, що увійшло в її розум і його серце з навколишнього світу — від цього у вирішальній мірі залежить якою людиною стане сьогоднішній малюк.
Тому ефективність роботи нашого закладу дошкільної освіти визначається насамперед грамотною дільністю методичної служби, ключовою особою якої є вихователь-методист.
Основні напрямки в діяльності методиста, спрямовані на підвищення якості освітнього процесу.
Пріоритетними напрямками вихователя-методиста в роботі з педагогами є використання та впровадження активних форм методичної роботи в системі післядипломної педагогічної освіти; інноваційних технологій, нових форми діяльності дошкільного закладу в умовах модернізації дошкільної освіти; використання інформаційно — комп'ютерних технологій в практиці роботи дошкільного закладу.
Проте у кожного вихователя свій професійний портрет, свій темп удосконалення педагогічної майстерності, свій тип виконання отриманого завдання, неповторний, власний рівень педагогічної майстерності, особисте педагогічне кредо.
Тож при плануванні методичної роботи обов’язково враховується аналіз і самоаналіз роботи вихователів з розвитку дітей дошкільного віку, результати діагностичного анкетування та професійні запити кожного вихователя; характер труднощів, з якими педагоги можуть зіткнутися при виконанні тих чи інших заходів.
В закладі дошкільної освіти розроблена авторська модель методичної роботи, що забезпечує використання різних форм методичної роботи та ефективно впливає на підвищення професійної компетентності педагогів .
З урахуванням вимог сьогодення, шляхами підвищення ефективності роботи педагогічного колективу є:
- Забезпечення психолого-методичного супроводу педагогічного процесу.
- Впровадження інноваційних технологій і ППД.
- Створення умов для безперервного вдосконалення фахової освіти і кваліфікованої педагогічної праці.
- Прагнення колективу до створення позитивного іміджу закладу.
- Ефективне використання інформаційних, фінансових і людських ресурсів.
- Ефективне використання методів педагогічного стимулювання.
- Розроблення планів діяльності закладу.
- Забезпечення ефективної взаємодії з родинами та громадськістю
Надається перевага тим формам методичної роботи, яка стимулює професійну творчість педагогів, а саме:
- Професійні конкурси
- Огляди — конкурси
- Педагогічні виставки
- Виставки – презентації
- Креативні виставки
- Панорами методичних заходів
- Проектна діяльність
- Презентації ідей
- Творчі звіти педагогів
- Майстер — класи
- Тематичні акції
- Випуск педагогічних порадників для батьків
- Створення мультимедійних презентацій
Враховуючи, що ключовим моментом в модернізації дошкільної освіти на сучасному етапі, є рівень професійної компетентності педагога, то методична робота в дошкільному закладі спрямована на саморозвиток, самоосвіту, професійне вдосконалення педагогів.