Головна ⇒ Поради спеціалістів ⇒ Сторінка логопеда
ВАС ВІТАЮТЬ
Вчитель — логопед
Герасимович Валентина Іванівна
Спеціаліст вищої категоріїї
Стаж роботи — 14 років
Спеціаліст I категорії
Стаж роботи — 23роки
Основними напрямами діяльності вчителя-логопеда є робота, спрямована на подолання і профілактику розладів мовлення у дітей, навчання та виховання дітей середнього та старшого дошкільного віку з мовленнєвими порушеннями.
ЩО ПОТРІБНО ЗНАТИ ПРО РОБОТУ ВЧИТЕЛЯ ЛОГОПЕДА ТА ЛОГОПЕДИЧНОЇ ГРУПИ!
Деякі батьки, на щастя, навіть і не знають навіщо потрібен логопед в дитячому садку. А батькам дітей, які мають мовленнєві порушення, доводиться познайомитися з наукою логопедією і тісно співпрацювати з вчителем-логопедом. Які ж завдання виконує вчитель — логопед в дитячому садку і яку логопедичну роботу проводить?
Коли слід звертатись до логопеда:
— якщо у дитини не з’явилось мовлення до 2 років або словник налічує не більше 10 слів;
— коли дитина в 4 роки не вимовляє або неправильно вимовляє звуки;
— дитина не запам’ятовує віршики, не може переказати казку, порушує структуру слів;
— коли дитина повторює перші звуки, склади багато разів (заїкається).
Що необхідно знати про групи для дітей з вадами мовлення при закладах дошкільної освіти:
- Групи для дітей з вадами мовлення (логопедичні групи) придошкільних навчальних закладах створюються органами державного управління освітою.
- В логопедичні групи зараховуються діти 4 – 5 — річного віку, які мають різні відхилення мовленнєвого розвитку, виявлені логопедом, вихователем або лікарем дитячої поліклініки.
- Обстеження дітей для зарахування їх в логопедичні групи проводиться такими спеціалістами: педіатром, отоларингологом, неврологом, психіатром, офтальмологом, хірургом (в разі потреби), логопедом, психологом.
- Медичні висновки подаються на розгляд обласної психолого-медико-педагогічної комісії для вивчення даних, яка направляє в логопедичні групи відповідно до діагнозу.
Висновок ПМПК – це той основний документ, на підставі якого, дитина направляється в логопедичну групу закладу дошкільної освіти чи заклад соціального захисту.
Завдання вчителя — логопеда в дошкільному навчальному закладі:
- усунення різних мовленнєвих порушень дітей;
- створення єдиного корекційно — навчального простору;
- пропаганда логопедичних знань серед батьків, педагогів;
- інтегрування зусиль педагогів, дітей та батьків з метою корекції мовленнєвих порушень;
- створення предметно-розвивального середовища, яке стимулює мовленнєвий і особистісний розвиток дитини.
Завдання логопедичної роботи з дітьми дошкільного віку, що мають недоліки мовленнєвого розвитку:
— розвиток рухливості органів артикуляційного аппарату;
— розвиток фонематичних процесів;
— розвиток дрібної моторики;
— усунення вад звуковимови;
— збагачення словникового запасу;
— вдосконалення граматичної сторони мовлення;
— підготовка до навчання грамоти.
Форми роботи:
— фронтальні логопедичні заняття;
— індивідуальні логопедичні заняття;
— групова та індивідуальна робота з дітьми.
Шановні батьки!
Цікаві консультації, корисні посилання, поради щодо мовлення дітей та її корекції — Ви знайдете на окремих сторінках!
Мова – невичерпне джерело розумового розвитку дитини. Без розвиненого мовлення малюк не зможе здобути міцних і ґрунтовних знань з основ наук, не зможе цілісно і гармонійно розвиватися.
Звичайно ж, ви любите свою дитину! Найкращу, найпрекраснішу на всій планеті! Ви бажаєте їй здоров’я і щастя, і, звичайно ж, хочете в майбутньому бачити її успішною і освіченою людиною. АЛЕ…успішною людина може бути лише тоді, коли вона легко і вільно володіє своєю мовою.
Всім відомо, що дитина не народжується із сформованим мовленням. Поступово, крок за кроком, вона вчиться правильно і чітко вимовляти звуки, узгоджувати між собою слова, будувати речення, зрозуміло та послідовно висловлювати свої думки. Але, нажаль, іноді мовленнєвий розвиток відбувається із запізненням або з особливостями розвитку. У сім’ї дорослі розуміють дошкільника з півслова. І якщо навіть він має мовленнєві недоліки, ніякого дискомфорту у спілкуванні не відчуває. Проте для сторонніх часто виявляються незрозумілими спотворені, неправильно вимовлені дитиною слова. Таке мовлення ускладнює спілкування з ровесниками. Якщо ви помітили, що однолітки сміються над мовленням вашого малюка, спробуйте об’єктивно оцінити ситуацію. Не забувайте, що дитина може поступово усамітнитися, що дедалі більше затримуватиме мовленнєвий розвиток і негативно впливатиме на її характер. Вона може стати дратівливою, замкнутою, плаксивою. Тому надзвичайно важливо своєчасно допомогти дитині у виправленні мовленнєвої вади.
У турботливих батьків виникає багато питань:
- Чому моя дитина мовчить?
- Чи правильно розвивається мовлення у мого сина чи доньки?
- Чи необхідно вже хвилюватися або ще зарано?
- Яка причина порушення мовлення?
- Чому діти стали погано розмовляти? Раніше до логопедів зверталися лише одиниці? – згадують наші бабусі.
- Як допомогти дитині?
З усіма цими питаннями допоможе розібратися вчитель-логопед, який виправить порушення мовлення.
Почувши слово «логопед», більшість із Вас згадують комічні сцени із кінострічки «За сімейними обставинами». Все це смішно, доки ця проблема порушення мовлення не стосується Вас і Вашу дитину.
Всупереч розповсюдженій думці логопед не лише «ставить» звуки. Наше мовлення – це не лише звуковимова (вміння правильно вимовляти звуки рідної мови), але й:
- словниковий запас;
- фонематичний слух і сприймання (вміння на слух сприймати і розпізнавати звуки);
- граматична будова (вміння утворювати нові слова, з’єднувати їх в речення, дотримуватись правильних відмінкових закінчень і т. д.);
- зв’язне мовлення (вміння зв’язно висловлювати свої думки, вміння складати оповідання за картинками, із власного досвіду і, нарешті, придумувати казки, фантазувати).
В дошкільний період мовлення дитини розвивається найінтенсивніше, а головне — воно гнучке для подолання мовленнєвих вад. Важливо не пропустити цей період і своєчасно звернутися до вчителя-логопеда. Зрозумійте, дитина буде дорослішати, а звичка говорити неправильно буде закріплюватися і складніше піддаватися корекції.
Пам’ятайте, чим раніше Ви звернетесь по допомогу до спеціаліста, тим швидше дитина оволодіє правильним мовленням!
Це цікаво знати всім: Затримка мовленнєвого розвитку: міфи й факти — https://childdevelop.com.ua/articles/develop/3036/ —
КОМПЛЕКС АРТИКУЛЯЦІЙНОЇ ГІМНАСТИКИ
КІНЕЗІОЛОГІЧНІ ВПРАВИ
https://youtu.be/vKOf4iCja7U?si=xkeTc9-XS5NkmbYS