Головна ⇒  Поради спеціалістів ⇒  Сторінка логопеда

  ВАС ВІТАЮТЬ

Вчитель — логопед                   Вчитель — логопед                 Вчитель — логопед
Колокол Ольга Анатоліївна           Усенко Олена Сергіївна             Герасимович Валентина Іванівна

Спеціаліст вищої категоріїї            Спеціаліст II категорії              Спеціаліст I категорії
Стаж роботи — 14 років               Стаж роботи — 3 роки               Стаж роботи  — 23роки               
                            

                                              

 

 

Основними напрямами діяльності вчителя-логопеда  є робота, спрямована на подолання і профілактику розладів мовлення у дітей, навчання та виховання дітей середнього та старшого дошкільного віку з мовленнєвими порушеннями.

ЩО ПОТРІБНО ЗНАТИ ПРО РОБОТУ ВЧИТЕЛЯ ЛОГОПЕДА ТА ЛОГОПЕДИЧНОЇ ГРУПИ!
Деякі батьки, на щастя, навіть і не знають навіщо потрібен логопед в дитячому садку. А батькам дітей, які мають мовленнєві порушення, доводиться познайомитися з наукою логопедією і тісно співпрацювати з вчителем-логопедом. Які ж завдання виконує вчитель — логопед в дитячому садку і яку логопедичну роботу проводить?

Коли слід звертатись до логопеда:

 

— якщо у дитини не з’явилось мовлення до 2  років   або словник налічує не більше 10 слів;
— коли дитина в 4 роки не вимовляє або неправильно вимовляє звуки;
— дитина не запам’ятовує віршики, не може переказати казку, порушує структуру слів;
— коли дитина повторює перші звуки, склади багато разів (заїкається).

 

 

Що необхідно знати про групи для дітей з вадами мовлення  при закладах дошкільної освіти:

  1.  Групи для дітей з вадами мовлення (логопедичні групи) придошкільних навчальних закладах створюються органами державного управління освітою.
  2.  В логопедичні групи зараховуються діти 4 – 5 — річного віку, які мають різні відхилення мовленнєвого розвитку, виявлені логопедом, вихователем  або лікарем дитячої поліклініки.
  3.  Обстеження дітей для зарахування їх в логопедичні групи проводиться такими спеціалістами: педіатром, отоларингологом, неврологом, психіатром, офтальмологом, хірургом (в разі потреби), логопедом, психологом.
  4.  Медичні висновки подаються на розгляд обласної психолого-медико-педагогічної комісії для вивчення даних, яка направляє в логопедичні групи відповідно до діагнозу.

Висновок ПМПК – це той основний документ, на підставі якогодитина направляється в логопедичну групу  закладу дошкільної освіти чи заклад соціального захисту.

Завдання вчителя — логопеда в дошкільному  навчальному закладі:

  • усунення різних мовленнєвих порушень дітей;
  • створення єдиного корекційно — навчального простору;
  • пропаганда логопедичних знань серед батьків, педагогів;
  • інтегрування зусиль педагогів, дітей та батьків з метою корекції мовленнєвих порушень;
  • створення  предметно-розвивального середовища, яке стимулює мовленнєвий і особистісний розвиток дитини.

Завдання логопедичної роботи з дітьми дошкільного віку, що мають недоліки мовленнєвого розвитку:

— розвиток рухливості органів артикуляційного аппарату;
розвиток фонематичних процесів;
— розвиток дрібної моторики;
— усунення вад звуковимови;
— збагачення словникового запасу;
— вдосконалення граматичної сторони мовлення;
— підготовка до навчання грамоти.

Форми роботи:
— фронтальні логопедичні заняття;
— індивідуальні логопедичні заняття;
— групова та індивідуальна робота з дітьми.


Шановні батьки!

Цікаві  консультації, корисні посилання, поради щодо мовлення  дітей та її корекції  — Ви знайдете на окремих сторінках!


Мова – невичерпне джерело розумового розвитку дитини. Без розвиненого мовлення малюк не зможе здобути міцних і ґрунтовних знань з основ наук, не зможе цілісно і гармонійно розвиватися.

Звичайно ж, ви любите свою дитину! Найкращу, найпрекраснішу на всій планеті! Ви бажаєте їй здоров'я і щастя, і, звичайно ж, хочете в майбутньому бачити її успішною і освіченою людиною. АЛЕ…успішною людина може бути лише тоді, коли вона легко і вільно володіє своєю мовою.

Всім відомо, що дитина не народжується із сформованим мовленням. Поступово, крок за кроком, вона вчиться правильно і чітко вимовляти звуки, узгоджувати між собою слова, будувати речення, зрозуміло та послідовно висловлювати свої думки. Але, нажаль, іноді мовленнєвий розвиток відбувається із запізненням або з особливостями розвитку. У сім’ї дорослі розуміють дошкільника з півслова. І якщо навіть він має мовленнєві недоліки, ніякого дискомфорту у спілкуванні не відчуває. Проте для сторонніх часто виявляються незрозумілими спотворені, неправильно вимовлені дитиною слова. Таке мовлення ускладнює спілкування з ровесниками. Якщо ви помітили, що однолітки сміються над мовленням вашого малюка, спробуйте об’єктивно оцінити ситуацію. Не забувайте, що дитина може поступово усамітнитися, що дедалі більше затримуватиме мовленнєвий розвиток і негативно впливатиме на її характер. Вона може стати дратівливою, замкнутою, плаксивою. Тому надзвичайно важливо своєчасно допомогти дитині у виправленні мовленнєвої вади.

У турботливих батьків виникає багато питань:

  • Чому моя дитина мовчить?
  • Чи правильно розвивається мовлення у мого сина чи доньки?
  • Чи необхідно вже хвилюватися або ще зарано?
  • Яка причина порушення мовлення?
  • Чому діти стали погано розмовляти? Раніше до логопедів зверталися лише одиниці? – згадують наші бабусі.
  • Як допомогти дитині?

З усіма цими питаннями допоможе розібратися вчитель-логопед, який виправить порушення мовлення.

Почувши слово «логопед», більшість із Вас згадують комічні сцени із кінострічки «За сімейними обставинами». Все це смішно, доки ця проблема порушення мовлення не стосується Вас і Вашу дитину.

Всупереч розповсюдженій думці логопед не лише «ставить» звуки. Наше мовлення – це не лише звуковимова (вміння правильно вимовляти звуки рідної мови), але й:

  • словниковий запас;
  • фонематичний слух і сприймання (вміння на слух сприймати і розпізнавати звуки);
  • граматична будова (вміння утворювати нові слова, з’єднувати їх в речення, дотримуватись правильних відмінкових закінчень і т. д.);
  • зв'язне мовлення (вміння зв'язно висловлювати свої думки, вміння складати оповідання за картинками, із власного досвіду і, нарешті, придумувати казки, фантазувати).

В дошкільний період мовлення дитини розвивається найінтенсивніше, а головне  — воно гнучке для подолання мовленнєвих вад. Важливо не пропустити цей період і своєчасно звернутися до вчителя-логопеда. Зрозумійте, дитина буде дорослішати, а звичка говорити неправильно буде закріплюватися і складніше піддаватися корекції.

Пам’ятайте, чим раніше Ви звернетесь по допомогу до спеціаліста, тим швидше дитина оволодіє правильним мовленням!

Це цікаво знати всім: Затримка мовленнєвого розвитку: міфи й факти — https://childdevelop.com.ua/articles/develop/3036/



КОМПЛЕКС АРТИКУЛЯЦІЙНОЇ ГІМНАСТИКИ

КОМПЛЕКС АРТИКУЛЯЦІЙНОЇ ГІМНАСТИКИ ДЛЯ ПОСТАНОВИ ЗВУКІВ "С — З — Ц"