Atarion

3.09.2019 року в закладі дошкільної освіти №162 "Ведмедик" відбулося свято присвячене Дню  Знань.

Картинки по запросу анимация для дітей   день знань в садочку

Увага! Увага! Сьогодні у нашій великій родині, у дошільному закладі, як і по всій Україні, велике свято! День Знань! Початок   занять!

Це старт, велика дорога, яка поведе  у глибини науки, буде вчити вас вчитися, долати перешкоди, виховувати свій характер і волю.

І от у цю радісну хвилину під звуки святкового маршу ми приймаємо в свою дошкільну родину нових мешканців нашого спільного дому — новонабрані групи. Вітаємо їх! — такими словами розпочалося свято в закладі дошкільної освіти №162 "Ведмедик".

Дорога  до знань найсвітліша.
Світліших і кращих немає доріг.
І садочок для кожного з нас наймиліший..
Це рідний і милий для серця поріг,
Де все починається вперше, як свято,
А вихователь за руку веде.
Тут море любові і щастя багато…
Так більше немає ніде.

 

                             

23.08.2019  в закладі дошкільної освіти №162 "Ведмедик" пройшло свято привячене Дню незалежності України.
Живи, Україно! Живи для краси,
 
для сили, для правди, для волі!

Картинки по запросу анимация ко дню независимости

З національним святом українського народу –
Днем незалежності – ми щиро Вас вітаємо!
Благополуччя, щастя, радості, натхнення,
Добра, здоров’я й злагоди бажаємо.
Нехай це свято Вам наснаги додає,
В майбутнє краще доля стежку прокладе.

Діти нашого дошкільного закладу з гордістю святкують день народження України, вони з особливим захопленням розповідають вірші та дарують свої таночки. Так 23.08.2019 в ЗДО №162 відбулося свято приурочене Дню незалежності України. 

             

18.06.2019 року в закладі дошкільної освіти № 162 “Ведмедик» пройшло спортивне свято «Малі Олімпійські ігри».

Традиційно, на відкритті Олімпіади був запалений символічний Олімпійський вогонь та піднятий Олімпійський прапор.  Створена в ЗДО атмосфера літніх малих Олімпійських ігор подарувала і малим спортсменам, і вболівальникам незабутні радісні хвилини. Усі присутні брали активну участь у змаганнях та грались разом з дітьми. Цей день подарував незабутнє піднесення і неперевершені емоції.

 

 

 З 22.04. по 26.04 2019 року в закладі дошкільної освіти №162 «Ведмедик» пройшов тиждень рідної мови.

     Кожен день був насичений емоційними, різноманітними заходами: мовленнєвий марафон «Мовленнєві перлинки для кожної дитинки», естафета народних ігор, пісенний вернісаж, квест «Стежинами українських казок», презентація дидактичних ігор з української мови, конкурс на краще декламування віршів українських поетів, виставка газет «Видатні люди України», флешмоб «Рідна мова, калинова» та інші. Наші вихованці в тандемі з педагогами та батьками, мали змогу поринути у багатий світ краси рідної української мови.

5 квітня 2019 року відбувся районний фестиваль дитячої творчості «Україна-дружбою єдина!».

Вихованці ЗДО № 162 взяли активну участь та отримали нагороди та подарунки.

Дякуємо батькам за участь та придбання костюмів для наших маленьких зірочок.

Головна ⇒ Поради спеціалістів Сторінка музкерівника ⇒ Інформація для батьків



 Готуємося до свята!

Якщо в дитячому садку вас попросили щось купити для дитячого ранку або підготувати костюм для дитини, не відмовляйте (звичайно, за умови, що виконання прохання не передбачає серйозних фінансових витрат).

Дуже поширеною помилкою батьків є те, що вони розглядають дитячий сад як якесь підприємство сфери послуг, щось на зразок перукарні або хімчистки, розмірковуючи при цьому приблизно так: «Ми вам здали дитину, ось і займайтеся його вихованням, а нам ніколи, ми гроші заробляємо» .

Це в корені невірно. Виховання дитини — процес безперервний і багатогранний, і в ньому повинні брати участь як працівники дитячого закладу, так і батьки. Вихователь повинен бути з вами в тандемі, рухатися в одному напрямку. Тоді результати ваших спільних зусиль будуть помітні.

 Приходьте на святу в дитячий садок !!!

 Зрозуміло, що ви дуже зайняті. Але ваш прихід вкрай важливий для вашої дитини! Адже він хоче, щоб саме ви оцінили його успіхи, саме ви слухали, як він читає вірші і співає. Дитина не завжди відчуває себе артистом і отримує задоволення від самого виступу перед публікою, як такого.

Для нього принципово відрізняється виступ перед глядачами «взагалі» і виступ перед глядачами, серед яких є рідний і улюблений чоловік. Якщо все ж ніхто з членів сім'ї не може піти на свято, то обов'язково чесно попередьте про це дитини, ні в якому разі не обнадіює.

Можливо, хтось із батьків буде знімати ранок на відеокамеру — попросіть потім копію запису, адже в наш вік цифрових технологій та Інтернету це зробити дуже просто. І наступний сімейний перегляд запису ранку зможе стати компромісним вирішенням цього питання.

 Чи не знецінюйте старання вашої дитини !!!

 Для дитини ранок — це серйозна подія, дуже відповідальне. Він довго готувався, репетирував. І він, звичайно ж, хвилюється!

Підтримайте його, скажіть, що ви їм пишаєтеся. Нехай він під час виступу щось забув або переплутав, не надавайте цьому уваги і вже ні в якому разі не влаштовуйте «розбір польотів» і не порівнюйте свою дитину з Машею, Сашком або Мішею.

Ваша дитина — найкраща і найталановитіша! І він повинен розуміти, що ви думаєте саме так, і ніяк інакше.

Також не варто пересмикувати ситуацію в інший бік і активно захоплюватися своєю дитино, при цьому принижуючи здібності та вміння інших дітей. Всі діти талановиті і здатні, тільки кожен по-своєму.

 Дотримуйтеся правил !!!

 Дитячий сад — це установа з певними правилами. Вас можуть попросити надіти бахіли, зняти верхній одяг. Це робиться для зручності і підтримки чистоти. Приходьте на свято вчасно. Не змушуйте вас чекати і затримувати спільне свято.

Постарайтеся не порушувати правила дитячого садка, тим більше, що це зовсім нескладно.

Беріть участь в святі !!!

 Дуже часто сценарії дитячих ранків припускають інтерактивність. Дітям та батькам пропонують конкурси, завдання, спільні ігри. Не відмовляйтеся від участі! Вашій дитині буде дуже приємно, та й ви, швидше за все, отримаєте задоволення, ненадовго «ставши дитиною».

Ось, мабуть, і все. Бажаємо вам і вашим дітям веселих свят!!!



Вибираємо класичну музику!

Нам іноді складно повірити в те, що класична музика може принести малечі величезну користь. Однак деякі експерти вважають, що слухання класики робить дитину більш здоровою, розумною та щасливою.

Ідея про те, що класична музика приносить маленьким дітям користь, не нова, за останні десятиліття зібрано безліч доказів на підтримку цього твердження. Цікаво, що в даний час є досить багато інформації, яка вказує на те, що класичні мелодії можуть покращити фізичний розвиток і здоров'я малюка на додаток до розвитку інтелектуальних здібностей.

Чому для маленьких дітей треба вибирати класичну музику?

Є багато причин, чому маленьким дітям треба слухати класику. Такі мелодії можуть принести багато користі.

1. Позитивний вплив на фізичне здоров'я

На відміну від багатьох видів музики, класичні твори мають заспокійливу дію на людський розум і тіло. Структуровані й повільні мелодії мають релаксуючу дію на центральну нервову систему і, згідно з деякими дослідженнями, на серце. Це допомагає малюкам краще спати та зміцнює їх психічне здоров'я. Маленькі діти, які погано засинають, і ті, хто страждає від наслідків перенесеної психологічної травми, отримують найбільшу користь від класичної музики.

2. Покращення розвитку мови

Є чіткий зв'язок між музикою й розвитком мови дитини. Маленькі діти, які слухають класичну музику, швидше вчаться розмовляти й читати. У них краще розвиваються пам'ять і навички аудіювання, які надзвичайноважливі для вивчення мови.

3. Здатність підвищувати настрій

Однією з найбільш цікавих особливостей класичної музики є її здатність впливати й покращувати емоційне та психічне здоров'я малюка. Слухання класичних мелодій стимулює вироблення ендорфінів у нейронах головного мозку, що покращує настрій і розслабляє тіло. Такий заспокійливий ефект може призвести до покращення психологічного та психічного здоров'я, здатності навчатись.

4. «Ефект Моцарта»

Найвідоміша й найсуперечливіша перевага класичної музики для малюків – «Ефект Моцарта». Цей термін отримав свою назву в ході експерименту, який виявив, що слухання класичної музики може тимчасово підвищувати коефіцієнт інтелектуального розвитку й покращувати просторово-часове мислення. Французький дослідник доктор Альфред Томатіс також уважав, що класична музика сприяє розвитку мозку. Так, деякі дослідники вважають, що слухання класичної музики стимулює інтелектуальний розвиток, але цю гіпотезу підтримують не всі вчені. Однак навіть якщо «Ефекту Моцарта» не існує, класична музика приносить малюкам багато іншої користі.

Якому виду класичної музики треба віддавати перевагу?

1. Критерії вибору музики для дитини

Є багато різних видів класичної музики, деякі з них не підходять для дітей. Опери Ріхарда Вагнера, наприклад, занадто гучні та грубі для малюків. Батьки повинні бути обережними, тому що деякі класичні твори можуть або надто збуджувати, або набридати маленьким дітям.

Експерти пропонують список критеріїв, які повинні мати класичні мелодії для дітей. Ці характеристики включають у себе:

  • Інструментальні композиції. Композиції з великою кількістю вокалу не приносять малюкам користі.
  • Стійкий та усталений ритм. Музика без систематизованого ритму може стимулювати дітей, але в такому випадку вона не буде розслаблювати й не сприятиме розвитку пам'яті.
  • Мелодія повинна бути досить простою й легкою для розуміння. Оркестрові твори й опери часто занадто складні для розуміння маленьких дітей. Тому звертайте увагу на твори без вокальних партій, в яких задіяні один або два музичних інструменти.

2. Десять кращих класичних творів для дітей

Багатьом батькам важко вибрати твори для дітей, тому що вони не завжди добре розбираються у класичній музиці. Ось список десяти кращих класичних творів для дітей, які відповідають критеріям, викладеним вище.

  • Сюїти для віолончелі соло Йоганна Себастьяна Баха
  • «Гольдберг-варіації» Йоганна Себастьяна Баха
  • струнний квартет Опус 33 Йозефа Гайдна;концерт для флейти та арфи з оркестром до мажор Вольфганга Амадея Моцарта;
  • шестиструнних квартетів Вольфганга Амадея Моцарта, присвячених Францу Йозефу Гайдну;
  • фортепіанні тріо Вольфганга Амадея Моцарта;
  • струнні квартети Опус 18 Людвіга ван Бетховена (також відомі як «ранні струнні квартети»);
  • квінтет для кларнета сі мінор Йоганнеса Брамса;

Поспостерігайте за реакцією вашої дитини на ці музичні композиції й визначте, які твори подобаються їй найбільше, а потім вмикайте їх систематично.

Використаний матеріал сайтуhttp://childdevelop.com.ua/articles/develop/2433/





Захворювання на кір

Кір – небезпечне вірусне захворювання, яке є однією з найпоширеніших причин дитячої смертності у світі. Переважно на кір хворіють саме діти, які не мають щеплень. Однак дорослі та підлітки, яких не вакцинували в дитинстві, також мож уть захворіти. Це підтверджує ситуація в Україні: з початку 2019 року кір діагностували у понад 5 тисяч людей.

Як передається кір :Спершу зауважимо, що на кір хворіють тільки люди, відповідно, і зараження відбувається тільки від людини до людини. Вірус кору передається повітряно-крапельним шляхом при тісному контакті з хворим від моменту появи перших симптомів хвороби до 5 дня від початку висипки. В інфікованого кір також проявляється не одразу: від моменту зараження до захворювання проходить від 7 до 21 днів. Це – прихований період хвороби. 

Примітка. Кір не передається через побутові предмети та третіх осіб, які контактували з інфікованими.

Важливо відзначити, що кір нестійкий до впливу зовнішнього середовища, відтак, вірус гине під час кип'ятіння чи дезінфекції. За кімнатної температури в приміщенні збудник залишається активним впродовж двох днів. Натомість оптимальною для вірусу є температура нижче за 15 градусів: тоді вірус довго зберігається.

Ліків від кору немає – хворим призначають комплексну терапію, яка спрямована на боротьбу з симптомами кору і підвищення імунітету. Висип також не лікують. Спочатку тіло має покритись цятками повністю, і згодом висип зникне.

Хворим на кір дають:

  • підвищену доза вітамінів А і С;
  • препарати для зниження температури;
  • таблетки або сиропи від кашлю;
  • антигістамінні препарати;
  • краплі від нежитю;
  • мазі і краплі від запалення очей;
  • у рідкісних випадках антибіотики.

Важливо, щоб у приміщенні, де лежить хворий, щодня робили вологе прибирання та часто провітрювали його. Краще уникати зайвого світла в кімнаті, адже під час кору в людини дуже сльозяться очі. Варто частіше міняти постіль та одяг хворим. Харчування має бути легким та багатим на вітаміни.

Профілактика кору : Найбільш дієвим способом профілактики кору є вакцинація, яка і забезпечує захист від хвороби. Щеплення роблять дитині в 12 місяців та 6 років. Додамо, що в Україні використовують комбіновану вакцину для профілактики одразу від трьох хвороб – кору, епідемічного паротиту та краснухи.

Не щепленим від цього вірусу дорослим потрібно пройти вакцинацію від кору до 35 років.

Після щеплення у дітей виробляється імунітет до хвороби вже на другому році життя через місяць після вакцинації. Стійкість до кору зберігається протягом 25 років і тільки в поодиноких випадках може зникнути з часом.

Після щеплення у дітей виробляється імунітет до хвороби вже на другому році життя через місяць після вакцинації. Стійкість до кору зберігається протягом 25 років і тільки в поодиноких випадках може зникнути з часом.

Повна інформація за посиланнями:

— https://dila.ua/news/122018-sccho-potribno-znaty-pro-kor.html

— https://maximum.fm/kir-u-ditej-ta-doroslih-simptomi-i-likuvannya_n133946

Головна ⇒  Сторінка логопеда ⇒  Корисні поради


  Вчимо віршики!

     Одним із найпоширеніших способів розвитку дитячої пам’яті є вивчення з дитиною віршів. І у дитячому садку часто задають «домашнє завдання» – вивчити вірш напам’ять, але ж іноді це забирає стільки сил. Здавалося б легкі (для нас) рядки ну ніяк не запам’ятовує малюк.

                                    Інструкція

1 крок: Декілька разів виразно прочитайте вірш дитині. Намагайтеся вкласти якомога більше емоцій, щоб викликати інтерес до процесу.

 2 крок: Обов’язково розберіть з дитиною усі незнайомі слова, поясніть їх значення. Попросіть переказати зміст вірша, допоможіть малюку зрозуміти, про що у ньому йдеться.

 3 крок: Не забувайте, що для маленьких дітей дуже важлива наочність – обіграйте зміст вірша за допомогою іграшок, розгляньте картинки.

4 крок: Якщо вірш великий, не намагайтесь вивчити його відразу. Учіть невеликими «порціями», з часом, повторюючи старе, додавайте нове.

Поради та попередження:

І найголовніше – позитивні емоції. Хваліть свого малюка якомога частіше, навіть за невеликі досягнення!

  Розвиваємо мовлення дитини

Шановні батьки!

Пропоную Вам декілька корисних порад для розвитку дитячого мовлення та артикуляційного апарату дитини.

— Розвивайте щелепні м’язи і м’язи язика дитини. Привчайте дітей ефективно пережовувати грубу їжу, полоскати рот, надувати щоки, і т.п. 

— Розмовляйте з дитиною тільки на правильній мові, ні в якому разі не використовуйте «дитячу мову».

— Кожен день читайте дитині короткі вірші і казки.

— Частіше розмовляйте з нею, терпляче відповідайте на всі її запитання.

— Говоріть чітко, виразно, кілька разів повторюючи слово або фразу, змінюючи в ній слова місцями.

— Виконуйте кілька разів на день гімнастику артикуляції. Її мета– змусити працювати м’язи, які беруть участь в проголошенні звуків, зробити їх більш слухняними. Вона включає вправи для тренування органів артикуляційного апарату, відпрацювання необхідних для правильного вимовляння звуків положень губ, язика, м’якого піднебіння. Перший час необхідно працювати перед дзеркалом.

— Використовуйте вправи для розвитку дрібної моторики.

— Мовлення дитини не виникає само собою. Воно розвивається поступово, іноді зі значними порушеннями. З моменту народження до вступу до школи дитині потрібно навчитися правильно, вимовляти всі звуки, накопичити багатотисячний запас слів, засвоїти граматичний лад мови, оволодіти зв’язного вимовою. Дитина вчиться говорити на прикладі близьких їй людей.

Вчимо правильно говорити

​Поради турботливим батькам.

ПОРАДА 1 – Розвитку мовлення сприяє рання відмова від соски. Пустушки відносно нешкідливі на першому році життя малюка. Якщо давати їх і після цього терміну, зубки і язичок починають займати неправильне положення в роті, може утворитися щілина або сформуватися неправильний прикус. Постраждає і вимова.

ПОРАДА 2 – Озвучуйте будь-яку ситуацію. З народження малюк сприймає звуки навколишнього світу і мову людей (особливо мами). Навіть, якщо ви мовчазні від природи – все одно розмовляйте з дитиною. Брак спілкування може значно затримати розвиток мовлення. Дитина легше розуміє звернену мову, якщо вона пояснює те, що відбувається з нею і навколо неї. Тому супроводжуйте свої дії словами.

ПОРАДА 3 – Поважайте спроби дитини говорити. Зустрічається крайність – дуже активні дорослі, які за дитину самі все питають, відповідають, роблять. Давайте малюкові виговоритися, з цікавістю вислуховуючи його.

ПОРАДА 4 – Не говоріть в порожнечу, дивіться дитині в очі. Це особливо важливо, якщо ваш малюк надмірно активний, постійно рухається.

ПОРАДА 5 – Не сюсюкайте! Те, що чує дитина від оточуючих, є для неї мовною нормою. Якщо постійно говорити, приміром, «який ти в мене галненький», то дитина так і буде говорити. Сюсюкання гальмує мовленнєвий і психічний розвиток.

ПОРАДА 6 – Нечітка мова може з’явитися у дитини, якщо оточуючі її люди швидко говорять. Малюк просто не встигає почути слово або фразу. Мова дорослих зливається в масу звуків, які дитина не в змозі сприйняти. Спочатку страждає розуміння мови – дитина не розуміє, що від неї хочуть. А пізніше вона починає говорити змазано. Можлива поява заїкання, так як дитина намагається копіювати прискорений темп мовлення дорослих. Тому говоріть повільно, чітко.

ПОРАДА 7 – Те ж, але по-різному. Повторюйте багато разів одне і те ж слово, фразу (змінюючи порядок слів). Щоб дитина засвоїла нове слово, вживайте його не раз і в різних контекстах.

ПОРАДА 8 – Сприяє розвитку мови і емоційне переказування казок, яке повинно обов’язково супроводжуватися рухом (як зайчик стрибає, як лисичка крадеться, як їжачок пихкає тощо).

ПОРАДА 9 – Приділіть увагу розвитку загальній і кистьовій моториці (центри мовлення та рухи руки розташовані в корі мозку поруч, буде працювати рука – роздратування в мозку торкнеться центру мовлення, простимулює його роботу); іграм з м’ячем, щоб працював весь плечовий пояс.

ПОРАДА 10 – Створіть умови для малювання на вертикальній поверхні (рулон шпалер на двері) двома руками одночасно, щоб стимулювати роботу обох півкуль. Малювати і коментувати, наприклад, «ми малюємо дощик. Кап-кап-кап» і т. д.

ПОРАДА 11 – Оберігайте фізичне і психічне здоров’я дитини.Частохворіючі діти та діти з нестійкою психікою більше схильні до мовних розладів. Важливі загартовування і позитивна атмосфера в сім’ї. Звичку з’ясовувати стосунки при дитині потрібно викорінювати, уникати спільного перегляду фільмів жахів тощо.

ПОРАДА 12 – Ведіть щоденник, в якому фіксуйте мовні досягнення дитини, записуйте, скільки слів вона розуміє, які вимовляє.

ПОРАДА 13 – Будьте терплячі, поблажливі і … обережні. Якщо дитина неправильно вимовляє звуки, не смійтеся, не повторюйте неправильну вимову. Спонукайте дитину послухати правильне вимовляння і спробувати його повторити.

ПОРАДА 14 – ТІЛЬКИ ВИ!

Пам’ятайте: тільки ви здатні допомогти дитині розвиватися гармонійно. Не забувайте активно радіти її успіхам, частіше хваліть свого малюка.

  Як попередити недоліки звуковимови

​Поради турботливим батькам.

     Для того, щоб попередити різноманітні недоліки у звуковикові необхідна велика профілактична робота з боку дорослих, які оточують дитину в сім’ї, в ЗДО.

1. Стежте, щоб мовлення оточуючих було неквапним, плавним, правильним і чітким.

2. Звертайте увагу на те, щоб дитина говорила, достатньо широко відкриваючи рот, не поспішаючи і не дуже голосно.

3. Не допускайте прискореного мовлення дітей. Таке мовлення нерідко свідчить про підвищену збудженість, слабкість нервової системи.

4. Застерігайте малюків від психічних і фізичних травм, бурхливих проявів гніву і радощів, від перебування серед нервових дітей.

5. Не вимагайтепромовляти складні фрази, незнайомі і незрозумілі слова, завчати дуже багато віршів, складних за змістом та формою.

6. Частіше читайте дитині, просіть переказувати прочитане, вивчайте з нею вірші, розмовляйте і виправляйте, коли дитина говорить неправильно.

7. Не навантажуйте дітей зайвими враженнями, які викликають у них емоційне перенапруження.

8. Не розповідайте дитині перед сном страшних казок, хвилюючих історій, не залишайте дитину одну, коли вона боїться.

Головна ⇒  Сторінка логопеда ⇒ Корисні посилання   

 

УКРАЇНСЬКИЙ ЛОГОПЕДИЧНИЙ САЙТ ДЛЯ БАТЬКІВ ТА ДЛЯ ЛОГОПЕДІВ 

 Посилання: http://www.logopedia.com.ua/

ЛОГОПЕДИЧНИЙ САЙТ

Посилання: http://logoclub.com.ua/pro-sajt

КЛУБ ПРОФЕСІЙНИХ ЛОГОПЕДІВ 

Посилання: http://www.logopedu.com.ua/

 Головна ⇒  Сторінка логопеда ⇒   Консультації

Консультація логопеда

  «Чому дитина мовчить?»

Опанування мовлення залежить від багатьох факторів, і причини затримки мовленнєвого розвитку можуть бути різними. Спробую виділити найбільш типові.Один із важливих факторів, що обумовлюють затримку мовленнєвого розвитку, — це порушення інтелекту. На що необхідно звернути увагу батькам? Дітям із порушенням інтелекту не тільки властиве затримання мовленнєвого розвитку, але й виражене порушення психічного і фізичного розвитку. Дитина починає значно пізніше тримати голівку, сидіти, повзати, ходити тощо. У неї не формуються навички самообслуговування (малюк не їсть самостійно, не проситься на горщик…). Діти з порушенням інтелекту, як правило, неохайні, поводять себе неадекватно, а емоції в них одноманітні: задоволення — ситість, невдоволення — холод, біль тощо. Досить часто таким малюкам властива агресивна поведінка. Дитині подобаються нові іграшки, однак вони швидко їй набридають. Ігри малюків одноманітні, їхня міміка бідна, а мовлення монотонне.

Якщо ви помітили, що у вашої дитини характерні зазначені особливості розвитку, необхідно звернутися по консультацію до психоневролога, провести об'єктивне обстеження (електроенцефалографію, томографію).

Якщо встановлено інтелектуальне порушення, допомогу вашій дитині повинен надати олігофренопедагог.

Також серйозний фактор порушення мовленнєвого розвитку — це порушення слуху. Навіть у разі його незначного зниження мовленнєвий розвиток може значно затримуватися. Якщо ваша дитина часто страждає на простудні захворювання, отити або у членів родини є порушення слуху, поспостерігайте за дитиною в домашніх умовах і проведіть декілька експериментів.

• Чи реагує дитина на зміну гучності телевізора, магнітофона?

• Чи уважно дивиться на ваші губи (якщо так, говоріть, прикривши рот рукою) і чи не намагається постійно повернутися до вас одним і тим самим боком (тим вухом, яким краще чує)?

• Придбайте декілька пар іграшок, які видають звуки. В одній іграшці з пари приберіть звучання, запропонуйте дитині одну пару (іграшку, яка звучить і не звучить). Простежте за тим, як швидко дитина виявить і чи виявить взагалі, що одна з іграшок не видає звуків. Повторіть те саме з рештою іграшок.

• Поспостерігайте за швидкістю реакції на звук, покликавши дитину тихим голосом на відстані 5-6 м. (Необхідно пам'ятати, що реакція дитини на гучні кроки, удари дверей, стукіт тощо пов'язана з тактильно-вібраціонними відчуттями, тому її не можна розглядати як суто слухову.)

• Візьміть декілька добре відомих дитині предметів, покладіть їх на стіл, посадіть дитину на руки та поясніть, що за проханням іншого члена родини вона повинна показати той або інший предмет. Інший член сім'ї повинен відійти від дитини на 5-6 м і пошепки, прикривши рот, називати по черзі предмети, що лежать на столі.  Дитина повинна правильно показати предмет; прикривши одне вухо. Те саме має повторити, прикривши друге вухо. Якщо дитина не може правильно показати предмети, спробуйте підійти ближче. Обов'язково повторіть спробу в інший час, щоб упевнитися в порушенні слуху.

Якщо виникли сумніви щодо гарного слуху в дитини,  необхідно провести об'єктивне обстеження (аудіограму).  У разі виявлення порушень слуху допомогу дитині має надати сурдопедагог.

Які  фактори  призводять  до  затримки  мовленнєвого розвитку  як  до  особистого мовленнєвого порушення?

Згадайте, як протікала ваша вагітність, чи страждали на токсикоз, чи була загроза викидня?

Чи мали хронічні, інфекційні або простудні захворювання?

Чи приймали ліки, які саме? Які стресові ситуації переживали?

За якого терміну і як проходили роди? Яким було передлежання дитини?

Чи довго тривав безводний період (з моменту відходу вод до народження дитини)?

Чи відразу закричав малюк або необхідно було провести реанімаційні заходи? Уважно вивчіть медичну картку дитини.

Чи відмічені там гіпоксія, гіпотрофія, асфіксія плоду?

Чи перебуває ваша дитина на обліку в невропатолога і з яким діагнозом? Висновки невропатолога, що найчастіше зустрічаються за мовленнєвих порушень: пренатальна енцефалопатія, м'язова дистонія, гіпо-, гіпертонус тощо.

Чи має місце порушений моторний розвиток: малюк пізніше почав повзати, сидіти, ходити; порушена послідовність етапів (спочатку пішов, потім почав повзати); пропущено той чи інший етап, найчастіше повзання.

Зверніть увагу на ранній мовленнєвий розвиток дитини.Чи вчасно з'явилися гуління й лепет, чи активні вони були? Дайте відповідь на запитання: чи спілкуються в сім'ї однією, двома чи більше мовами. (Білінгвізм у родині — одна з причин затримки мовленнєвого розвитку, що часто призводить до серйозних порушень мовлення дитини. Рекомендовано до моменту становлення мовлення спілкуватися з дитиною однією мовою — тою, якою розмовляє мати.)

Підіб'ємо підсумки. Патологія вагітності та родів, неврологічна симптоматика, легка затримка чи дисгармонійність моторного розвитку, відхилення від мовленнєвого розвитку вже на ранніх етапах, білінгвізм можуть призвести до порушення мовлення дитини, що можна виявити на другому-третьому роках життя в затримці мовленнєвого розвитку.

Після того, як ви впевнилися, що затримка мовленнєвого розвитку не пов'язана з порушенням інтелекту й фізіологічного слуху (або іншими причинами), а викликана порушенням власне мовленнєвої функції, вам потрібно звернутися до логопеда. Він поставить вас на диспансерний облік і дасть рекомендації для домашньої роботи.

Чим ви можете допомогти дитині?

Якщо ваша дитина не розмовляє або відстає в мовленнєвому розвитку, не потрібно чекати. Не лякайтеся почати заняття зарано — бійтеся запізнитися!

Заняття потрібно проводити щоденно, бажано в один і той самий час. Таким чином вони впишуться в біологічний ритм життя дитини.

Пам'ятайте:

Усі види робіт мають проходити в ігровій формі і піднесеному настрої. Малюк повинен займатися з задоволенням, так само як і дорослий.

Хваліть та заохочуйте дитину, радійте разом з нею кожному, навіть найменшому кроку вперед.

Заняття потрібно проводити поетапно, щоразу впевнюватися, що завдання, поставлені на цьому етані роботи, виконано повністю. Починати слід з того етапу, на якому мовленнєві навички ще не достатньо розвинені.

Мовлення формується в тісному взаємозв'язку з фізичним і психічним розвитком дитини, тому паралельно з мовленнєвими видами роботи необхідно виконувати вправи для розвитку загальної та тонкої моторики, мімічних рухів, слухової та зорової уваги, пам'яті, мислення.



Консультація логопеда

Як допомогти дитині почати розмовляти?

Що таке затримка мовного розвитку? Про неї можна казати у віці 18–30-ти місяців, якщо запас слів, якими оперує дитина, зовсім незначний. Такі діти мають розвинені навички розуміння, а також ігрові, соціальні й рухові навички, але не можуть висловлювати свої думки в усній формі.

Пропонуємо розглянути прості варіанти допомоги, яку ми як батьки можемо надати нашим дітям, щоб вони швидше змогли почати розмовляти. Ось топ-5 рекомендацій, які допоможуть полегшити розвиток мови в дітей.

1. Спілкуйтеся з дитиною віч-на-віч

Коли ви намагаєтесь розвивати мовні навички своєї дитини, буде краще, якщо ваше обличчя буде перебувати на одному рівні з очима вашої дитини, при цьому воно повинно бути зверненим безпосередньо до неї. Це дозволить вам побачити, чи робить ваш малюк спробу звернутись до вас і вимовити слово, чи ні. Наприклад, цілком можливо, що він заплющив губи, щоби спробувати вимовити звук «П», але звук не вийшов. Якщо ви будете сидіти поруч або позаду, то ніколи не дізнаєтеся про те, що він робив таку спробу.

Сидячи обличчям до обличчя з дитиною, ви також зможете побачити її реакцію на різні ігри та інші дії. Це допоможе вам зрозуміти, чим у даний момент дитина зацікавлена найбільше. Окрім того, що в положенні обличчям до обличчя ви будете бачити свою дитину, вона зможе бачити вираз вашого обличчя й вашу артикуляцію. Це дозволить їй краще зрозуміти, як ви вимовляєте різні звуки та слова.

2. Зробіть вашу дитину господарем становища.

Діти більше схильні спілкуватись, коли вони зацікавлені й мотивовані на це. Відкиньте всі правила, і нехай ваша дитина диктує, у що та як вона хоче грати. Якщо ваш малюк хоче кидати кубики один на одного, а не складати їх, дозвольте йому й пограйте разом у цю кумедну гру. Якщо він хоче грати з порожньою коробкою від іграшки, а не із самою іграшкою, – нехай грає. Незабаром ви побачите, наскільки захопленим буде ваш малюк, якщо будете заохочувати його інтереси.

3. Стимулюйте дитину казати про те, чого вона хоче.

Більшість батьків розповідають, що, не дивлячись на те що їхня дитина ще не розмовляє, вони здатна зрозуміти, чого вона хоче. Іноді ми навіть можемо дати нашим дітям те, чого вони хочуть, ще перш, ніж вони самі усвідомлюють своє бажання. Для того щоб допомогти дитині із затримкою мови, намагайтеся постійно спонукати її спілкуватись.

Якщо дитина вказує на банан, зачекайте кілька секунд, перш ніж дати їй його. Це дасть дитині можливість спробувати вимовити звук або слово. Коли ваша дитина з очікуванням заглядає в холодильник, який ви в даний момент відкриваєте, зробіть вигляд, що не здогадуєтеся про те, чого вона хоче. Швидше за все, кілька секунд вашого зволікання допоможуть їй зробити спробу вимовити відповідне слово. Звісно, не варто розчаровувати дітей і чекати надто довго, перш ніж задовольнити їхнє бажання. І вже тим більше не варто карати дитину за те, що вона не готова вимовити потрібне слово.

4. Будьте перекладачем.

Коли ваша дитина показує вам, чого вона хоче (указуючи, дотягуючись, крекчучи або даючи вам певний предмет), візьміть на себе місію перекладача та скажіть одне слово, яке вона могла б зараз використати. Це важливо для того, щоб дитина зрозуміла, яке слово буде потрібне їй наступного разу, коли вона чогось захоче.

Наприклад, якщо ваша дитина ще не промовляє жодного слова та вказує на банан, при цьому чудово розуміючи фразу «Я хочу банан», вона не зможе вимовити всі слова цього речення. Тому коли вона вказує на банан, ви можете просто сказати: «Банан?!». У цьому прикладі ви виступаєте в ролі перекладача з її мови бажань на мову, яку вона повинна опанувати, щоби зрозуміти, яке слово їй треба навчитись вимовляти.

5. Отримуйте задоволення від спілкування.

Ваше спілкування повинно бути веселим. Коли ви виступаєте в ролі перекладача та вчите з дитиною слова, прослідкуйте, щоб вона звертала всю свою увагу на вказаний предмет (такий, як банан) і на сказане вами слово «Банан» (вимовлене із правильною інтонацією та мімікою).

Ваша дитина буде більш активною й зацікавленою, якщо буде бачити, що ви також відчуваєте задоволення від спілкування з нею. Не хвилюйтесь, якщо ваш малюк не готовий імітувати звуки та слова, які ви вимовляєте. Зберігайте позитивний настрій і будьте послідовними!

Пам'ятайте, що ці рекомендації розроблені для дітей із затримкою мовного розвитку. Будь ласка, зверніться до логопеда, щоб визначити, які саме рекомендації найкраще підійдуть для вашої дитини, та отримайте конкретні професійні поради про те, як допомогти їй почати розмовляти.

Використаний матеріал сайту:http://childdevelop.com.ua/articles/develop/3037



Консультація логопеда

АРТИКУЛЯЦІЙНА ГІМНАСТИКА – ВАЖЛИВИЙ КРОК НА ШЛЯХУ ДО ПРАВИЛЬНОГО МОВЛЕННЯ

ШАНОВНІ БАТЬКИ!

Багато дітей в силу свого віку ще не знають, наскільки важливо для них навчитися правильно говорити, але Ви повинні розуміти, що навіть найменше порушення звуковимови може негативно вплинути на подальший розвиток дитини.

Однією з причин порушення звуковимови у дітей може бути недостатня рухливість органів мовлення: язика, губ, щелеп та м'якого піднебіння. Порушення рухливості цих органів (малорухливість) тягне за собою нечітку, гугняву (з носовим відтінком), шепеляву, змазану вимову різних звуків.

Таким чином, важливе місце на шляху розвитку правильного мовлення повинна займати, так звана, артикуляційна гімнастика.

Пам'ятка батькам щодо проведення логопедичних занять вдома:

Заняття повинні бути регулярними, мати зацікавлюючий, ніяк не примусовий характер, не перетворюватися на додаткові навчальні години.

Заняття можуть проводитись під час прогулянок, подорожей. Але деякі види занять потребують обов'язкової спокійної обстановки.

Не можна говорити дитині, що вона робить вправу неправильно. Вона робить її в межах власних можливостей. Треба показати дитині її досягнення, підбадьорити.

Заняття не повинні бути дуже довгими, не викликати втому. Бажано повідомляти дитині, які завдання вона буде виконувати завтра.

Необхідно підтримувати бажання дитини займатися, схвалювати успіхи, вчити долати труднощі.

Чи знаєте ви що таке артикуляційна гімнастика?

Гімнастика для рук і ніг – справа знайома і звична. Зрозуміло, що ми тренуємо м'язи для того, щоб вони стали сильними, рухливими. Артикуляційна гімнастика – це гімнастика для язика та інших органів мовлення. Навіщо ж тренувати язик, він і так «без кісток»? Виявляється, язик – це головний м'яз органів мовлення. І для нього, як і для будь-якого м'яза, гімнастика просто необхідна. Язик повинен бути добре розвинений, щоб виконувати тонкі і цілеспрямовані рухи, які називаються звуковимовою.  Недоліки вимови тримають у напрузі емоційно-психічний стан дитини, заважають їй розвиватися і спілкуватися з однолітками. Щоб ця проблема не виникла у дитини в майбутньому, необхідно почати займатися артикуляційною гімнастикою як можна раніше. Дітям двох, трьох, чотирьох років артикуляційна гімнастика допоможе скоріше «поставити» правильну звуковимову. Діти п'яти, шести, семи років зможуть за допомогою артикуляційної гімнастики подолати вже наявні порушення звуковимови. Виконуючи артикуляційну гімнастику слід дотримуватись певних правил. 

Правила проведення артикуляційної гімнастики:

Артикуляційну гімнастику необхідно виконувати сидячи, оскільки в такому положенні у дитини спина пряма, не напружена, руки і ноги знаходяться в спокійному положенні.

Спочатку вправи виконуються повільно, перед дзеркалом, тому що дитині необхідно мати зоровий контроль. Після того, як дитина трішечки звикне, дзеркало можна прибрати.

Корисно задавати навідні питання. Наприклад: «Що роблять губи? Де знаходиться язичок (вгорі чи внизу)? Що робить язичок?»

Поступово темп вправ артикуляційної гімнастики можна прискорити і виконувати під рахунок. При цьому необхідно слідкувати, щоб вправи виконувались чітко і плавно.

Найкраще заняття проводити два рази на день (вранці і ввечері) на протязі 5-7 хвилин, в залежності від посидючості дитини.

Проводячи заняття з дітьми 3-4 років, слідкуйте за тим, щоб вони засвоїли основні рухи. До дітей 4-5років вимоги підвищуються: рухи повинні бути чіткими і повільними без тремтіння. В 6-7 років діти виконують вправи в швидкому темпі і можуть утримувати положення язика деякий час без змін.

 



Консультація логопеда  

 Мовлення дитини — першокласника

Як розмовляє ваша дитина?
Дошкільне дитинство – важливий період у всебічному розвитку дитини та підготовці її до майбутнього шкільного життя.
Для майбутнього школяра дуже важливо мати відповідний рівень мовленнєвого розвитку.
На час вступу до школи дитина:
— оволодіває правильним звуковим оформленням слова, чітко й зрозуміло;
— вимовляє всі звуки, не замінює, не пропускає і не спотворює їх у словах;
— має багатий словниковий запас, її мовлення граматично правильне;
— будує різні за конструкцією речення, узгоджує слова в роді, числі та відмінку, правильно відмінює часто вживані дієслова;
— може розповісти пережиту нею історію, переказати зміст казки, розповіді, описати предмети, які її оточують, розкрити зміст картини, сутність деяких явищ навколишньої дійсності.
Усі ці вміння та навички дадуть змогу дитині вже на початку навчання в школі успішно оволодівати програмовим матеріалом.
Обстеження рівня мовленнєвого розвитку дитини в домашніх умовах:
Для самостійного обстеження мовленнєвого розвитку дитини, батьки мають дотримуватися таких правил:
— проводити обстеження лише тоді, коли дитина цілком здорова і в доброму гуморі;
— якщо дитина відмовляється розв’язувати завдання або в неї помірно згасає інтерес, обстеження слід припинити. Наступне обстеження треба розпочати з того розділу чи питання, на якому зупинилися минулого разу;
— проводити обстеження слід у повному обсязі.
Загальновідомо, що будь-яке заняття стає ефективнішим, якщо його унаочнити. Тож для обстеження потрібно заздалегідь підготувати необхідні предмети, іграшки та картинки.
Якщо дитина відповідає неправильно, не потрібно її виправляти. Якщо вона мовчить, не наполягайте на відповіді. За будь-якої відповіді в жодному разі не можна сварити або соромити. Натомість усі відповіді слід схвалювати.
Типи діагностичних завдань:
Обстежуючи рівень мовленнєвої компетентності дитини старшого дошкільного віку, слід оцінити стан її фонематичного слуху та розвитку зв’язного мовлення. Крім цього, проаналізувати вміння дитини:
класифікувати предмети чи зображення на предметних картинках за родовими ознаками;
— відокремлювати зайве слово із семантичного ряду;
— утворювати зменшувально-пестливі форми іменників з використання суфіксів, іменники у множині від іменників у формі однини;
— вживати в мовленні прийменники, іменники в родовому відмінку, імена в орудному відмінку;
— узгоджувати іменники з числівниками;
— правильно вимовляти багатоскладові слова.
У разі якщо, проаналізувавши результати обстеження, батьки з'ясували, що дитина слабко контролює своє мовлення, необхідно визначити коло питань, над якими слід додатково попрацювати. Якщо дитина зовсім не справилася з поставленими завданнями, слід звернутися по допомогу до фахівців.

Дидактичні ігри та вправи для обстеження рівня мовленнєвого розвитку дітей старшого дошкільного віку:
Як назвемо?
Тема: класифікація предметів за родовими ознаками.
Інструкція: дорослий називає предмети або показує дитині предметні картинки. Дитина має назвати предмети одним словом за родовою ознакою.
Наприклад: яблуко, груша, вишня, слива – це фрукти. Вони ростуть в саду.

Яке слово зайве?
Тема: виокремлення зайвого слова із семантичного ряду.
Інструкція: дорослий називає ряд слів і просить дитину подумати, яке з цих слів зайве – має відмінні від інших родові ознаки:
— лялька, цукерка, машинка, м’яч;
— штани, светр, подушка, куртка;
— ялинка, дуб, пеньок, береза.

Велике – маленьке
Тема:утворення зменшувально-пестливої форми від іменників з використанням суфіксів.
Інструкція: дорослий називає предмет, а дитина називає його в зменшувально-пестливій  формі:
— сонце – сонечко;
— дерево – деревце;
— яйце – яєчко.

У лісі
Тема:використання прийменників у мовленні.
Інструкція: дитина відповідає на запитання дорослого:
— білочка сидить де? (Білочка сидить на дереві.)
— ведмідь заховався де? За чим? (За дубом.)

Що зникло?
Тема:вживання у мовленні іменників у родовому відмінку.
Інструкція: дорослий викладає в ряд 5 картинок і просить дитину заплющити очі. У цей момент забирає одну картинку. Після того, як дитина розплющила очі, дорослий запитує: «Що зникло?» (Зникло яблуко, лялька тощо.)

Чим ти будеш гратися?
Тема:вживання в мовленні іменників в орудному відмінку однини.
Інструкція: дорослий виставляє на стіл різні іграшки, пропонує дитині взяти одну з них і відповісти на запитання: «Чим ти будеш гратися?» (Я буду гратися машиною, ракетою тощо.)

Один – багато
Тема:утворення іменникі в у форма множини.
Інструкція: дорослий називає предмет в однині та просить дитину назвати цей іменник у формі множини:
— літак – літаки;
— кіт – коти;
— самокат – самокати.

Один – три – п’ять
Тема:узгодження іменників з числівниками.
Інструкція: дорослий викладає в ряд цифри: 1, 3, 5. Дитина бере предмет чи предметну картку, підносить до кожної цифри і послідовно озвучує: одна квітка, три квітки. П’ять квіток. Можна використати будь-які предмети чи предметні картинки.

Багатоскладові слова
Тема:вимова багатоскладових слів.
Інструкція: дорослий просить дитину повторити за ним багатоскладові слова: акваріум, велосипед, листопад.

Повторюй за мною
Тема:формування правильної звуковимови.
Інструкція: дорослий називає склади та слова, дитина за ним повторює, чітко вимовляючи звуки:
ПА-ДА–БА;
ТА-ДА-ПА;
ДІД- ЛІД-КІТ;
САША-САЖА;
ШИТИ-ЖИТИ-ПИТИ.

Скажи навпаки
Тема: збагачення лексичного запасу словами-антонімами (протилежними за значеннями словами)
Інструкція: добери антоніми до слів:
— важкий-легкий;
— високий-низький;
— далеко-близько.

Створи розповідь
Тема: розвиток  зв’язного мовлення.
Інструкція: дорослий пропонує дитині-переказати казку;
описати іграшку; скласти розповідь з власного досвіду.