Заклад дошкільної освіти
(ясла - садок)
комбінованого типу №162 "Ведмедик"
 Запорізької міської ради 
 
Шановні батьки! З 1 вересня 2022 року освітній процес у закладі дошкільної освіти здійснюється у дистанційному режимі. Заняття проводяться в онлайн-режимі на платформі ZOOM (посилання розміщуються у батьківських Viber-групах), на сайті ЗДО «Дистанційна освіта»,

Atarion

МАТЕРІАЛЬНО-ТЕХНІЧНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЗАКЛАДУ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ

Основні характеристики закладу дошкільної освіти:       

Загальна площа ЗДО комбінованого типу № 162 ЗМР 1929 кв.м.

Площа присадибної ділянки 8164,2 кв.м

Матеріально – технічне забезпечення ЗДО комбінованого типу № 162 ЗМР дозволяє успішно вирішувати завдання, які постають перед колективом:

Територія закладу має огорожу по всьому периметру. Озелененню дошкільного закладу приділяється велика увага. Щороку досаджуються нові дерева та кущі, висаджуються квіти на квітниках, по периметру будівлі та на ігрових майданчиках. Кожна група має окремий майданчик із зеленими насадженнями, тіньовий навіс та ігрове обладнання.Для виконання завдань розумового, екологічного, трудового, профорієнтаційного розвитку дошкільнят виділено місце під городи.На території закладу є пішохідний перехід для вивчення дітьми правил дорожнього руху.

На спортивному майданчику знаходяться:  яма з піском для стрибків, фізкультурне обладнання для виконання основних рухів.

До складу групових кімнат входять: роздягальня, спальна кімната, туалетна кімната. Групи укомплектовано  функціональними меблями, суттєво збагачено матеріально-технічну базу з організації навчально-пізнавальної діяльності : ігровими посібниками, дидактичними іграми, роздатковим матеріалом, настільно-друкованою продукцією,іграшками для ігор з піском, водою, снігом, вітром; сенсорними іграшками,народними іграшками,конструкторсько-будівельними іграшками тощо.
В кожній групі оформлено тематичні осередки.
Навчальний осередок містить:

  • куточок природи і дослідництва, який оснащено ігровим природнім матеріалом та кімнатними рослинами відповідно  віку дітей;
  • куточок книги в якому є художня дитяча та енциклопедична література, ілюстрацій до казок, альбомні листи для замальовок;
  • етнографічний куточок  містить національні символи, інструменти, лялька «Україночка», «Українець».

Ігровий осередок: 

  • куточок ряження (театралізовані ігри);
  • куточок сюжетно – рольової гри («Садочок», «Лікарня», «Магазин», «Кухня», «Перукарня», «Сім’я»);
  • куточок будівельно – конструктивних ігор ( різні види конструктор, геометричні фігури);
  • куточок СХД наповнений мольбертами та наборами для творчості дитини( фарбами, олівцями, фломастерами, кольоровою крейдою, пластиліном та інше).
  • сенсорний куточок оформлено у вигляді бізібордів та стендів.

Фізкультурний осередок або куточок рухливих ігор , в якому наявні м’ячі,спортивний інвентар, ігри,нетрадиційний інвентар; в группі раннього віку в наявності дитячий ігровий комплекс.

Осередок відпочинку або  куточок усамітнення, оформлено палатками, диванчиками, м’якими пуфами,килимками та іграшками.

Кабінети вузьких спеціалістів–практичного психолога , вчителя-логопеда, вчителя-дефектолога  функціонують в повному обсязі та комплектовані наочністю, дидактичними, настільними та друкованими іграми, які використовуються в корекційній роботі. В кабінеті практичного психолога створена ресурсна кімната — це спеціально облаштована кімната (частина кімнати), що має відповідний розподіл функціональних зон, призначених для всебічного розвитку дітей, гармонізації їхнього психоемоційного стану та психологічного розвантаження, надання (проведення) індивідуальних та/або групових психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових занять.

Музичний керівник в роботі використовує класичні клавішні інструменти та професійний, музичний, електронно- клавішний інструмент YAMAHA, в музичній залі є телевізор.

Методичний кабінет оснащен проектором з проекційним екраном, комп’ютером та принтером. Кабінет наповнюється методичною літературою, посібниками, розробками для розвитку професійного росту вихователів.

Медичний кабінет утримується в належному стані і відповідає  вимогам до оформлення. Наявність медикаментів відповідає  переліку надання першої медичної допомоги.  Забезпечений проточною  водою є кварцова лампа для проведення профілактики захворювань, холодильник.

Харчоблок  забезпечений  необхідним технологічним обладнанням, витяжною вентиляцією, електробойлером, холодильниками,   жаровою шафою, жаровою  сковородою, електром’ясорубкою ,  електричною плитою тощо. Зроблений   капітальний ремонт приміщення. Крім того придбано спеціальні кухонні столи,ванни для миття посуду,рециркулятор повітря.

Овочесховище знаходиться в окремій будівлі, його облаштування відповідає вимогам Санітарного регламенту для закладів дошкільної освіти. Овочесховище оснащене стелажами для зберігання овочів та фруктів, трапиками, на яких розташовані ємності з овочами, вагами для зважування овочів. Овочесховище має два відділення, що є зручним для розташування овочів за строками реалізації та дотримання «товарного сусідства». 

Навчально-матеріальна база оновлюється постійно. В перспективних планах закладу подальше придбання сучасного обладнання. Фінансове забезпечення діяльності навчального закладу здійснюється у відповідності до Закону України «Про дошкільну освіту».

У 2019 році ЗДО комбінованого типу № 162 ЗМР отримав ліцензію на здійснення медичної практики.

 

Карта обліку дітей дошкільного віку
ЗДО комбінованого типу № 162 ЗМР
станом на 01.09.2023 року

 

1

Загальна чисельність дітей в ЗДО

 119

1.1

0 років (повних 1 рік на 01.21)

0

1.2

від 1 до 2 років

0

1.3

від 2 до 3 років

13

1.4

від 3 до 4 років

19

1.5

від 4 до 5 років

36

1.6

від 5 до 6 років

28

1.7

від 6 до 7 років

23

2

Чисельність окремих категорій дітей у ЗДО

36

2.1

в т.ч. дітей-сиріт, позбавлених батьківського піклування

0

2.2

дітей з багатодітних сімей

7

2.3

дітей з малозабезпечених сімей

1

2.4

дітей з сімей ЧАЕС

0

2.5

дітей з інвалідністю

10

2.6

внутрішньо переміщених з Донецької, Луганської обл., АРК Крим станом на 01.09.2023

15

2.6.1

з Донецької

1

2.6.2

з Луганської

0

2.6.3

з АРК Крим

0

2.6.4

з інших областей

14

2.7

дітей із сімей учасників АТО

3

3

Чисельність дітей під соц.-пед.патронатом

0

3.1

від 3 до 4 років

0

3.2

від 4 до 5 років

0

3.3

від 5 до 6 років

0

3.4

від 6 до 7 років

0

4

Чисельність дітей в інклюзивних групах

0

4.1

від 2 до 3 років

0

4.2

від 3 до 4 років
(інклюзивна група)

0

4.3

від 4 до 5 років

0

4.4

від 5 до 6 років

0

4.5

від 6 до 7 (8) років

0

 

 

Про підсумки моніторингових досліджень в умовах воєнного стану на 2022 — 2023 н.р

Моніторинг готовності дітей до навчання у школі за 2022-2023 навчальний рік

Моніторінг якості освіти 2021-2022 навчальний рік

 

 

 

 

Увага! Булінг!

Це потрібно знати!

Порядок реагування на випадки булінгу (цькування) в закладі освіти

1. При встановленні факту або підозрі на наявність булінгу (цькування)  батьки, законні представники дитини, вихователь, сама дитина або інші учасники освітнього процесу повідомляють про це адміністрацію закладу освіти.

2. Керівник закладу освіти отримавши заяву про випадок боулінгу (цькування) невідкладно реагує на представлені факти:

2.1. Приймає рішення про проведення розслідування із визначенням уповноважених осіб.

2.2. Наказом по закладу освіти створює комісію з розгляду випадку  булінгу (цькування) для прийняття рішення за результатами проведеного розслідування та вжиття відповідних заходів реагування.

3. Результати службового розслідування викладаються в акті.

4. У разі підтвердження факту булінгу (цькування), адміністрація закладу освіти повідомляє Вознесенівський  відділ поліції ВП ГУНП в Запорізькій області та службу у справах дітей по   Вознесенівському району.

5. Рішення комісії реєструється в окремому журналі та  доводиться до відома  постраждалого.

6. Адміністрація закладу забезпечує виконання заходів для надання соціальних та психолого-педагогічних послуг учасникам освітнього процесу, які вчинили булінг, стали його свідками або постраждали від булінгу (цькування).

Процедура подання заяви про випадок булінгу (цькування) та порядок реагування на доведені випадки булінгу (цькування)

1. Якщо педагог або інший працівник закладу освіти (інший учасник освітнього процесу) став свідком булінгу, він  інформує керівника закладу освіти у письмовій формі незалежно від того, поскаржилась йому жертва булінгу чи ні; або ж аналогічно після отримання звернення дитини.

2. Учасником освітнього процесу  на ім’я керівника освітнього закладу подається заява, де вказується інформація щодо джерела її отримання:

  •  Постраждалий чи свідок булінгу (цькування);
  •  Підозра про вчинення по відношенню до інших осіб за зовнішніми ознаками;
  •  Достовірна інформація від інших осіб.

та часу:

  •          Як довго триває;
  •          Одноразовий конфлікт чи відповідні дії носили систематичний характер

3. Відповідно до такої заяви керівник закладу освіти видає рішення про проведення розслідування із визначенням уповноважених осіб.

4. Наказом керівника закладу освіти   пишеться наказ про створення Комісії з розгляду випадків булінгу (цькування) за участі педагогічних працівників, психолога, батьків потерпілого та булера, керівника закладу, інших зацікавлених осіб.

5. Розглянувши письмову заяву, керівник закладу освіти скликає засідання  комісії з розгляду випадків булінгу (цькування) і окреслює подальші дії.

6. Комісія на протязі однієї доби проводить розслідування, з’ясовує всі обставини цькування та приймає відповідне рішення.

7. За умови визнання Комісією результатів розслідування фактом булінгу (цькування), керівник освітньої установи на протязі однієї доби повідомляє уповноважені підрозділи органів Національної поліції України (ювенальну поліцію), Службу у справах дітей.

8. Рішення Комісії з розгляду випадків булінгу реєструється в окремому журналі (паперовий вигляд) з оригіналами підписів усіх її членів.

9. У разі не визнання Комісією факту булінгу (цькування) і незгоди з результатами рішення потерпілим (його представником), керівник освітньої установи рекомендує звернутись постраждалому (його представнику) із  заявою до  органів Національної поліції України.

10. За будь-якого рішення Комісії з розгляду питань випадків булінгу (цькування), керівник закладу освіти забезпечує психологічну підтримку усіх учасників відповідного процесу.

План заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в закладі дошкільної освіти № 162 «Ведмедик»

№ з\п

Зміст заходу

Термін виконання

Відповідальні

1

Перевірка приміщень, території ЗДО № 162 з метою виявити місць, які потенційно можуть бути небезпечними та сприятливими для вчинення боулінгу (цькуванню) в закладі

Впродовж
року

 

Директор
Вихователь-методист 

2

Вивчення причин та умов виникнення можливих ситуацій, а також ймовірних ризиків проявів противоправної поведінки (насильницької поведінки) серед учасників освітнього процесу

Впродовж року

Практичний психолог

Вихователі

3

Ознайомлення учасників освітнього процесу з нормативно-правовою базою та регулюючими документами щодо превенції проблеми насилля в освітньому середовищі

Впродовж року

Директор

4

Проведення зустрічей, круглих столів, семінарів, бесід та консультацій щодо ненасильницьких методів поведінки та виховання вирішення конфліктів, управління власними емоціями та подолання стресу

Впродовж року

Вихователь-методист

Практичний психолог

  

5

Проведення з вихованцями бесід, занять щодо формування звільнятися від напруження, скутості, навчання комунікативної та вербальної поведінки

Впродовж року

Вихователі груп, практичний психолог

 

6

Створення алгоритму реагування на випадки насильства серед вихованців: чіткий алгоритм можливих дії, відповідальності та компетенції педагога, представників адміністрації, практичного психолога

Впродовж року

Директор

7

Проведення просвітницької роботи з учасниками освітнього процесу щодо профілактики насильства

Впродовж року

Практичний  психолог

 

Закон щодо протидії булінгу

19 січня 2019 року набув чинності Закон України від 18.12.2019 року № 2657-VIII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)» Так, Закон України «Про освіту» доповнено пунктом, яким передбачено, що булінг (цькування) це діяння (дії або бездіяльність) учасників освітнього процесу, які полягають у психологічному, фізичному, економічному, сексуальному насильстві, у тому числі із застосуванням засобів електронних комунікацій, що вчиняються стосовно малолітньої чи неповнолітньої особи та (або) такою особою стосовно інших учасників освітнього процесу, внаслідок чого могла бути чи була заподіяна шкода психічному або фізичному здоров’ю потерпілого.

Типовими ознаками булінгу (цькування) є:

— систематичність (повторюваність) діяння;

— наявність сторін – кривдник (булер), потерпілий (жертва булінгу), спостерігачі (за наявності);

— дії або бездіяльність кривдника, наслідком яких є заподіяння психічної та/або фізичної шкоди, приниження, страх, тривога, підпорядкування потерпілого інтересам кривдника, та/або спричинення соціальної ізоляції потерпілого.

Крім цього, внесено відповідні доповнення до статей Закону «Про освіту», які визначають права та обов’язки засновника та керівника закладу освіти, педагогічних, науково-педагогічних і наукових працівників, інших осіб, які залучаються до освітнього процесу здобувачів освіти та їхніх батьків. Зокрема, передбачено обов’язок засновника закладу освіти вживати заходів для надання соціальних та психолого-педагогічних послуг здобувачам освіти, які вчинили булінг (цькування), стали його свідками або постраждали від булінгу.

Керівник закладу освіти має забезпечувати створення у закладі освіти безпечного освітнього середовища, вільного від насильства та булінгу (цькування), у тому числі:

— розглядати заяви про випадки булінгу (цькування) здобувачів освіти, їхніх батьків, законних представників, інших осіб та видавати рішення про проведення розслідування;

— забезпечувати виконання заходів для надання соціальних та психолого-педагогічних послуг здобувачам освіти, які вчинили булінг, стали його свідками або постраждали від булінгу (цькування);

— повідомляти уповноваженим підрозділам органів Національної поліції України та службі у справах дітей про випадки булінгу (цькування) в закладі освіти.

Педагогічні працівники:

— мають право на захист під час освітнього процесу від будь-яких форм насильства та експлуатації, у тому числі булінгу (цькування), дискримінації за будь-якою ознакою, від пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю;

— зобов’язані повідомляти керівництво закладу освіти про факти булінгу (цькування) стосовно здобувачів освіти, педагогічних, науково-педагогічних, наукових працівників, інших осіб, які залучаються до освітнього процесу, свідком якого вони були особисто або інформацію про які отримали від інших осіб, вживати невідкладних заходів для припинення булінгу (цькування).

Зміни щодо протидії булінгу внесено також до спеціальних законів «Про дошкільну освіту», «Про загальну середню освіту», «Про позашкільну освіту», «Про професійну (професійно-технічну) освіту», «Про вищу освіту». Запроваджується адміністративна відповідальність за булінг.

Так, доповненою статтею 173-4 Кодексу України про адміністративні правопорушення передбачено, що булінг (цькування), що вчиняється стосовно малолітньої чи неповнолітньої особи або такою особою стосовно інших учасників освітнього процесу, внаслідок чого могла бути чи була заподіяна шкода психічному або фізичному здоров’ю потерпілого, тягне за собою накладення штрафу від п’ятдесяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або громадські роботи на строк від двадцяти до сорока годин. Якщо цькування вчинене групою осіб або повторно протягом року після накладення адміністративного стягнення, то штраф становитиме від ста до двохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або громадські роботи на строк від сорока до шістдесяти годин. Також передбачено, що неповідомлення керівником закладу освіти уповноваженим підрозділам органів поліції про випадки булінгу (цькування) учасника освітнього процесу тягне за собою накладення штрафу від п’ятдесяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або виправні роботи на строк до одного місяця з відрахуванням до 20% заробітку.

Ваша маленька дитина піддається булінгу, якщо:

  •  їй раптом страшно йти в дитячий садок;
  •  вона скаржиться на головні болі або болі в животі без будь-якої причини;
  •  чіпляється за вас і проявляє плаксивість;
  •  приходить додому із травмами, які не може пояснити;
  •  залишається на самоті або впадає у стан депресії;
  •  розповідає про якусь дитину, яка робить їй всілякі пакості;
  •  має труднощі з концентрацією уваги;
  •  уникає зорового контакту, коли ви питаєте її про дитячий садок.

 Розклад організованої діяльності
на 2019-2020 навчальний рік

Тиждень/група Понеділок Вівторок Середа Четвер П'ятниця

Ясельна група
"Гномики"

1. Музичне
2. Розвиток мовлення
2 половина дня
Ознайомлення з соціуом
1. Малювання
2. Фізкультура 
2 половина дня
Сенсорний розвиток
     
           
           
           
           
           
           
           
           
           

 

Головна ⇒ Корисні посилання

Президент України
Верховна рада України
Кабінет Міністрів України
  Адреса: вул.. Грушевського, 12/2
Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України
  Адресa:
     01135, м. Київ,
     проспект Перемоги, 10
     Телефон для довідок: (044) 486-24-42
     e-mail: ministry@mon.gov.ua

                                                                                                          

ШАНОВНІ БАТЬКИ ТА ПЕДАГОГИ!

Також пропонуємо Вам корисні посилання на сайти, які допоможуть Вам у вихованні,

розвитку та навчанні Ваших малюків.

 

 "Теремок"      http://www.teremoc.ru/index.php
Тут ви завжди будете бажаними гостями. Разом з дитиною ви будете вчитися, грати в ігри, дивитися мультфільми, розгадувати загадки та ребуси.

  "Сонечко"      http://www.solnet.ee/
Щоденний пізнавально-розважальний портал для дітей, батьків та педагогів. Конкурси та вікторини, віртуальна школа для малят, ігри і мультфільми, методики раннього навчання, консультації дитячих фахівців.

 

  "BabyRoom"    http://www.babyroom.narod.ru/index.html
Картинки, презентації, потішки, ручні вироби, колискові, дидактичні ігри за інноваційними технологіями тощо.

   «Все для дитячого садка»   http://www.moi-detsad.ru/
 Консультації для вихователів, методичні розробки, заняття з дітьми, документація в дитячому саду тощо.

 

Форум Логопед.org http://logoped.org/?key=bbs       
Тут Ви можете задати питання, пов'язані з розвитком мови, отримати
консультацію у логопеда, дефектолога, невропатолога, психолога.

  «Кіндергеній»  http://kindergenii.ru/
Веселі посібники для навчання та розвитку.     

 «Все для розвитку дітей»  http://viki.rdf.ru/        
Дитячі електронні книги та презентації на різноманітні теми для дітей 
шкільного та дошкільного віку.

 

  «Все для розвитку дітей»          

http://www.mirknig.com/knigi/deti/1181236939-strana-blokov-i-palochek-dlya-detej-4-7-let.html      

   Розвиваючі посібники для дітей.

  «Дитячий світ»         http://www.detskiy-mir.net/                                      

Популярні статті для батьків та вихователів, дитчі ігри, ребуси, кросворди та веселі онлайн-розфарбовки.

  «Весела абетка»  http://abetka.ukrlife.org/bezpeka1.htm  
​Велика кількість художнього матеріалу: потішки, загадки, скоромовки, а також  on-line ігри.

27.03.2020 рік

Шановні батьки!

Звертаємо вашу увагу, що отримати консультацію щодо дій з заявами ви можете за телефоном 226-24-09 по вівторках з 14.00-16.00. та по четвергах з 9.00.до 12.00. Самостійно оформити заявку на влаштування дитини до ЗДО ви можете на сайті reg.isuo.org

13.03.2020 рік

УВАГА! Карантин

На виконання наказу Міністерства освіти і науки України від 12.03.2020 № 392 «Про забезпечення виконання профiлактичних i протиепiдемiчних заходiв», наказу департаменту освіти і науки Запорізької міської ради від 12.03.2020 № 88р «[Пpo забезпечення виконання наказу МОН Украiни вiд 12.03.2020 № 392 «Про забезпечення виконання профiлактичних i протиепiдемiчних заходiв» тимчасово призупинено освітній процес в ЗДО № 162 на період з 16.03.по 03.04.2020 року

25.02.2020 рік   Шановні батьки та гості! Запрошуємо Вас на Весняні свята. 

                3 березня       
   Група "Золота рибка" – о 9.15
   Група "Гномики" –  о 9.45
   Група "Бджілка" — о 10.30

               4 березня
   Група "Капітошка" – о 9.30
  
Група "Промінчики" – о 10.15

              березня
Група "Метелики" – о 9.15
Група "Ромашка" – о 10.00
Група "Веселка" – о 10.45

              6 березня 
Група "Зірочки" – о 9.30
Група "Світлячки" – о 10.15

12.02.2020 рік  Заклад дошкільної освіти комбінованого типу №162  "Ведмедик" проводить  набір дітей з порушенням мовлення та затримкою пізнавальних процесів.

Вашій дитині надаватимуть кваліфіковану допомогу спеціалісти ЗДО:
вчитель — логопед, вчитель — дефектолог, психолог, психоневролог, інструктор з ЛФК.   
В закладі дошкільної освіти №162 створені усі необхідні умови для розвитку Вашої дитини: оснащені спеціальні кабінети, придбані сучасні дидактичні посібники, дібрано методичне забезпечення корекційного процесу.
       Ми будемо раді нашій співпраці! 
Для з'ясування питань та отримання консультації звертатися за адресою:  
Бульвар Центральний, 17 — А або за телефонами:
226 — 85 — 30 (директор Велькая Світлана Михайлівна)
226 — 84 — 94 (загальний) 

27.09.2019   З днем працівників дошкільної освіти 

21.12.2018 рік  Про організацію харчуваня

Згідно наказу департаменту освіти і науки Запорізької міської ради від 19.12.2018 року № 571р  «Про організацію харчування дітей у комунальних  закладах дошкільної освіти м.Запоріжжя у 2019 році»  з 01.01.2019 року збільшено показники вартості харчування дітей.  

У період 01.01.2019-31.05.2019 та 01.09.2019-31.12.2019 показники вартості харчування, виходячи з щоденної вартості меню становлять:
28 грн.24 коп. вартість харчування дитини віком до 3х років
42 грн. 42 коп. вартість харчування дитини віком від 3 до 6(7) років
44 грн. 77 коп. вартість харчування дитини віком від 3 до 6(7) років у групі
цілодобового перебування
 
У період 01.06.2019-31.08.2019 показники вартості харчування, виходячи з щоденної вартості меню становлять:
31 грн. 06 коп. вартість харчування дитини віком до 3х років
46 грн. 66 коп. вартість харчування дитини віком від 3 до 6(7) років
54 грн. 50 коп. вартість харчування дитини віком від 3 до 6(7) років у групі цілодобового перебування
 
Показники плати батьків або осіб, які їх замінюють, за харчування дітей у комунальних закладах дошкільної освіти у розмірі 60% від вартості харчування дитини на день становлять у період 01.01.2019-31.05.2019 та 01.09.2019-31.12.2019:
16 грн. 94 коп. за харчування дитини віком до 3х років
25 грн. 44 коп. за харчування дитини віком від 3 до 6(7) років
В оздоровчий період 01.06.2019-31.08.2019: 
18 грн. 62 коп. за харчування дитини віком до 3х років
27 грн. 98 коп. за харчування дитини віком від 3 до 6(7) років

Чи замислювалися ви, де беруть витоки комплекс жертви або потреба агресії стосовно інших. Мало хто з батьків знає про булінг чи стикається з цим явищем в дитячому садку. Чому і як дитина дошкільного віку стає жертвою булінгу?

Види булінгу в дитсадку.  Булінг (від англ. to bull — переслідувати) — свідома агресивна поведінка однієї дитини або групи дітей стосовно іншої.   

Булінг у ДНЗ (ЗДО) може проявлятися як тиск: психологічний фізичний.

Часто діти застосовують і фізичний, і психологічний тиск на жертву. Наприклад, образи, приниження, ігнорування, непоступливість, погрози, побиття під час ігор.

Хто провокує булінг в дитсадку.  Булінг серед дітей старшого дошкільного віку в ЗДО можуть спровокувати дорослі. Діти старшого дошкільного віку одразу сприймають ставлення авторитетних дорослих до інших і беруть це ставлення за зразок.

Вони починають цькувати дитину чи дітей, якщо: 

  • педагог або помічник вихователя: – зневажливо ставиться до дитини, яка часто плаче або невпевнена в собі – ігнорує скаргу дитини на те, що її образили однолітки – глузує із зовнішнього вигляду дитини – образливо висловлюється про дитину чи її батьків – проявляє огиду щодо фізичної або фізіологічної особливостей дитини; 
  • батьки або члени сім’ї: – б'ють та ображають дитину вдома – принижують дитину у присутності інших дітей – проявляють сліпу любов та виконують усі забаганки дитини – ставляться до своєї дитини як до неповноцінної особистості, жаліють (неповна родина, дитина хвора або має відхилення в розвитку).

Усі діти потребують підтримки дорослих — батьків, вихователів, практичного психолога та соціального педагога. Саме вони мають допомогти дітям налагодити партнерські взаємини з однолітками у групі.

Як міняється поведінка дитини під час булінгу в ЗДО.  Дитина-жертва булінгу поводиться незвично. Якщо раніше вона охоче відвідувала дитячий садок, то тепер така дитина: вдома: – не хоче одягатися вранці – шукає собі будь-яку справу вдома, аби не йти до дитячого садка – просить батьків забрати її із дитячого садка раніше – плаче, вигадує хворобу або в неї дійсно підвищується температура тіла, починають боліти голова, живіт – не контактує з однолітками у дворі – грає наодинці в парку в дитячому садку: – не бере участь у сюжетно-рольових та рухливих іграх, спільній самостійній художній діяльності тощо – усамітнюється при будь-якій нагоді – часто губить свої іграшки або речі – бруднить чи псує одяг – грає поламаними іграшками – відмовляється на користь іншої дитини від головної ролі в театрілізації чи грі – не має друзів у групі.

Джерело: https://www.pedrada.com.ua/article/2625-bulng-v-zdo-mf-chi-realnst